Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Miljonen - 24 oktober 2010 20:47


Imorgon så trillar ju lönen in, och då ska jag sätta undan en del som jag ska investera med lite senare. Vill ju vänta med att köpa något tills alla papper är klara från Avanza. Då hinner jag också fundera lite över i vad jag ska stoppa mina pengar. Hmm...det blir ju liksom två portföljer, en med ett vanligt sparande, och ett med IPS, men det jag kommer att skriva mest om här är ju det vanliga sparandet. Det är ju det som ska bli en miljon. Så småningom.

Mitt IPS är ju redan mer än 100.000:-, och det har ökat med mer än 50% de år jag har haft det, och jag räknar med att det kommer att öka hyfsat också när jag nu blir mer aktiv.

Hmm...kanske ska skriva om båda portföljerna här? Vad säger ni om det?

Av Miljonen - 24 oktober 2010 15:33


Jag har sålt av några fonder både i mitt IPS och i mitt andra sparande, och igår så öppnade jag några konton hos Avanza. Det tar ju några dagar innan allt med det är klart, för jag kommer ju att få papper hem som jag ska skriva under och skicka tillbaka innan kontona kan aktiveras.

Under tiden så kan jag sälja av sådant som jag vill, för att göra överflyttningen lite snabbare och lättare från Swedbank till Avanza.

Så nu är snart pengamaskinen igång!

Eller rättare sagt...den är ju igång, eftersom jag har tagit tag i det;)

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Mål port.1 till 20131231

IPS-Mål till 20131231

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina Aktier, portfölj 1

Hennes&Mauritz B
Telenor

Mina Fonder, portfölj 1

Avanza Zero

Black Rock World Gold f. eur

Black Rock World Gold f. USD

Didner&Gerge Aktiefond

Simplicity Kina

Aktier, Portfölj - IPS

Billerud
Cloetta B
Hennes&Mauritz B
Modern Times Gruop B
Nordic Mines
Securitas B
TeliaSonera

Fonder, portfölj - IPS

Black Rock World f. Gold EUR
Simplicity Kina
JPM Global Natural Resources A

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards