Direktlänk till inlägg 25 oktober 2010

Pengamaskinen igång!

Av Miljonen - 25 oktober 2010 21:32


Jag skulle tro att jag får pappren från Avanza med posten imorgon, så då är det bara att fylla i och skriva under och skicka tillbaka med vändande post, för nu vill jag igång!

Jag ringde dem idag också, och bad dem skicka med en blankett för flytt av IPS på en gång, så fyller jag i den på en gång också. De andra fonderna och aktierna som jag har i en depå på Swedbank ska jag tydligen kunna flytta över själv via internet så fort aktie-och fondkontot hos Avanza är aktiverat, så det behövs det ingen blankett för.

Då kan jag kanske göra det i slutet av veckan. Spännande!

Jag ska kolla om jag kan flytta över ett par andra fonder jag har också, för det känns bra att ha allt samlat. Lättare att få en överblick av allt då.

Har ju en Didner&Gerge och en HQ Strategifond, som nu byter namn till Carnegie Strategi. Kommer att bli kanonbra!


Idag så har jag handlat aktier i Ratos B i mitt IPS, och jag passade på att köpa dem när de "dippade" lite. Blir ju lite billigare på det viset och det känns ju bra. De kommer ju att vända upp igen, helt säkert. Nu får IPS:et vila, för det kommer tydligen att ta 10 bankdagar att flytta över det, och då kan jag väl inte hålla på att handla med det antar jag.


I mitt övriga sparande, som den här bloggen egentligen skulle handla om, så håller jag på att sälja HQ Sverige just nu. Tar ju några dagar innan det är klart, och under tiden så ska jag fundera över vilka aktier jag ska köpa för de pengarna.


Skönt att vara igång!

 
 
Marcin

Marcin

26 oktober 2010 15:23

Hej Maria!

Vad roligt att du kommit igång med ditt sparande hos oss på Avanza Bank och att du har ett tydligt mål, skall bli spännande att följa!

Har du frågor kan du alltid lägga upp det i din blogg eller kontakta oss så hjälper vi dig!

Med vänlig hälsning
Marcin
Kundsupport
Avanza Bank

http://www.avanza.se

Miljonen

26 oktober 2010 15:52

Hej!
Tack! Vad bra! Så du menar att om jag har en fråga så kan jag skriva den här på bloggen, och ni ser det ändå?
Snacka om service!
Har skrivit på avtalen idag och skickat dem med vändande post;)

Glada hälsningar
MariaMiljon

 
Ingen bild

Marcin

26 oktober 2010 17:37

Hej Maria!

Vi är aktivt ute i sociala medier och tittar på vad som skrivs om oss och vill du ha svar på någon fråga eller fundering omgående så är det alltid bäst att kontakta oss direkt på kundsupporten 08- 562 250 00 eller mail. Men är det något generellt som inte är lika brådskande så kan du givetvis få svar här.

Miljonen

26 oktober 2010 21:53

Okey, då vet jag! Hmm...då kommer jag nog att ringa isåfall om det är något jag undrar över;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miljonen - 7 januari 2011 12:30

Jag ar ju pa semester i Spanien, sa da blir det inte sa mycket skrivet har. Haller lite koll pa borsen bara, for har far jag ga till en bar och kolla pa internet och det gor jag ju inte riktigt varje dag. Inte riktigt kul heller att sitta pa en bar o...

Av Miljonen - 19 december 2010 15:22

  Det här med det här nya ISK-kontot tror jag att jag skiter i, däremot funderar jag på att köpa ett hyreshus i Spanien nu när det är rea. HAHA! Jag gillar ju rea*fniss* Nu faller ju priserna där, så ska man handla så är det ju nu, och jag vill ha ...

Av Miljonen - 14 december 2010 17:20

  Jösses, vad jag stökade om i portföljerna igår! Jag tog hem några vinster, inga jättevinster, men det är ju eftersom jag inte rör mig med några jättesummor. Eftersom det var dyrt på börsen igår, så sålde jag Atlas Copco, Lundin Mining, Boliden ...

Av Miljonen - 10 december 2010 09:34

Nästa vecka, närmare bestämt på onsdag, så introduceras CDON på börsen, på Small Cap-listan, och det kan ju bli spännande tycker jag. Det är ju många som jag känner som handlar där, och på många arbetsplatser har de ju katalogen liggandes framme i fi...

Av Miljonen - 8 december 2010 09:03

  Sedan en vecka tillbaka så gör jag inte så mycket med mina portföljer, utan jag bara sitter still i båten och ser hur de tickar uppåt, vilket är bra tycker jag. De sköter sig så att säga;) Tror inte att jag kommer att göra så mycket nu innan ny...

Presentation

Mål port.1 till 20131231

IPS-Mål till 20131231

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina Aktier, portfölj 1

Hennes&Mauritz B
Telenor

Mina Fonder, portfölj 1

Avanza Zero

Black Rock World Gold f. eur

Black Rock World Gold f. USD

Didner&Gerge Aktiefond

Simplicity Kina

Aktier, Portfölj - IPS

Billerud
Cloetta B
Hennes&Mauritz B
Modern Times Gruop B
Nordic Mines
Securitas B
TeliaSonera

Fonder, portfölj - IPS

Black Rock World f. Gold EUR
Simplicity Kina
JPM Global Natural Resources A

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27 28 29 30 31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards