Alla inlägg den 1 november 2010

Av Miljonen - 1 november 2010 13:01


Jag gjorde som jag har tänkt, och som jag sade igår, och sålde mina gamla Ericssonaktier. Har haft dem i många år, men jag har ledsnat på dem, för det händer ju absolut ingenting.

För de pengarna så köpte jag på mig fler Atlas Copco, och det blev samma pris som för de jag köpte i förra veckan, vilket är bra tycker jag. Nöjd med det.


Nu har jag börjat att fundera över Electrolux, för det verkar vara ett starkt bolag. Och det är ju en av tio köpvärda aktier i november som de rekommenderar att köpa på Placera.nu på Avanzas hemsida. Atlas Copco är ju också en av de tio aktierna såg jag, så då är jag antagligen rätt ute med dem.

En annan aktie som jag har funderat länge över, och som också är med på deras lista, är Mekonomen. Men eftersom jag vill köpa lite billigt, så har jag inte kommit till skott än. Jag har inte sett att den har "dippat" än, för det är då jag vill köpa. Hmm...kanske på torsdag eller fredag?

Presentation

Mål port.1 till 20131231

IPS-Mål till 20131231

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina Aktier, portfölj 1

Hennes&Mauritz B
Telenor

Mina Fonder, portfölj 1

Avanza Zero

Black Rock World Gold f. eur

Black Rock World Gold f. USD

Didner&Gerge Aktiefond

Simplicity Kina

Aktier, Portfölj - IPS

Billerud
Cloetta B
Hennes&Mauritz B
Modern Times Gruop B
Nordic Mines
Securitas B
TeliaSonera

Fonder, portfölj - IPS

Black Rock World f. Gold EUR
Simplicity Kina
JPM Global Natural Resources A

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards