Alla inlägg den 3 november 2010

Av Miljonen - 3 november 2010 21:19


Det finns ju några kurser man kan gå på Avanzas hemsida, via datorn så att säga, och den här ska jag börja med: Aktieskolan. Inte just ikväll, för nu är jag alldeles för trött, men någon av de närmsta dagarna. Såg att de även har en del kundträffar på olika platser i landet, och det är ju också utbildning, vilket är väldigt bra tycker jag. Hmm...dessvärre så var det redan fullbokat i den stad där jag kan gå på det. Får hålla lite koll framöver. 

Av Miljonen - 3 november 2010 15:49


Jag ska ta ut vinsten på båda mina stora fonder som jag har, Didner&Gerge och Carnegie(f.d HQ) Strategi. Hälften av alla pengarna ska jag lägga undan till en utlandsresa, och den andra halvan ska jag fortsätta att investera med.

Men jag ska också ge bort en slant av vinsten, kanske till Barncancerfonden. 

Eller Rädda Barnen.

För den som har kan ge, och den som ger gott, får gott!

Kom ihåg det!

Det du sänder ut får du trefalt tillbaka.

Av Miljonen - 3 november 2010 15:29


Nu har ju Mekonomen äntligen börjat att "dippa" lite, så nu börjar det snart att bli köpläge! Jag har bara ett problem...ja..eller flera...mina fonder är fortfarande inte överförda till Avanza. Jag vet ju att det skulle eventuellt ta hela 10 bankdagar, men jag fick en bekräftelse från Carnegie igår, att de hade fört över fonden redan den 1 november. Fast jag kan inte se den än i min depå hos Avanza. Väntar otåligt!

Nu vill jag ju handla snart, och för att kunna det så ska jag sälja en del av den fonden. Tänker ta ut vinsten, lägga undan hälften av den till en utlandsresa och den andra halvan ska jag investera.

Jag skulle ju kanske kunna handla inom mitt IPS, som inte heller är överfört ännu, men då kanske det blir försenat på något sätt, för jag antar att flytten iallafall är påbörjad...Så jag väntar med det också.

Det kan ju faktiskt vara bra att vara tvungen att vänta lite till, för Mekonomen kanske faller lite till;)


Eller vad tror du?

Presentation

Mål port.1 till 20131231

IPS-Mål till 20131231

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina Aktier, portfölj 1

Hennes&Mauritz B
Telenor

Mina Fonder, portfölj 1

Avanza Zero

Black Rock World Gold f. eur

Black Rock World Gold f. USD

Didner&Gerge Aktiefond

Simplicity Kina

Aktier, Portfölj - IPS

Billerud
Cloetta B
Hennes&Mauritz B
Modern Times Gruop B
Nordic Mines
Securitas B
TeliaSonera

Fonder, portfölj - IPS

Black Rock World f. Gold EUR
Simplicity Kina
JPM Global Natural Resources A

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards