Alla inlägg den 16 november 2010

Av Miljonen - 16 november 2010 21:17


...för idag så har jag haft 8 besökare här, en av dem är ju jag själv såklart och en kommer från Avanzabank enligt "trafikkällor". De övriga finns inte ens refererade...

Är inte det konstigt?

Det här är ju något som jag har märkt andra dagar också, att jag har haft flera besökare, men när jag går in på "trafikkällor" så står det bara "inga referenser".


Skumt.

Vad är det som pågår?

Av Miljonen - 16 november 2010 13:47


Jag har ju egentligen två portföljer som jag håller på att "stöka" runt med just nu, och den ena skriver jag ju om här, och den andra innehåller mitt IPS-spar.

I mitt IPS så har jag just nu haft mer pengar att placera sedan jag flyttade över sparet från Swedbank till Avanza, än vad jag har i den här portföljen som ska bli en miljon till slut, för då såldes några fonder som var ganska mycket värda, och de pengarna har jag nu placerat, de sista investerade jag idag.

Men innan dess så började jag att försöka att daytrejda! Med de sista pengarna i mitt IPS som inte var placerade. HAHAHA! Men jag insåg idag vid lunch att det är ingenting för mig. Inte just nu iallafall, för jag behöver lära mig mer innan jag fixar det känns det som.


Jag blev så ivrig att handla att jag köpte Eniro och Etrion lite för dyrt, hade ju inte en tanke på det där med orderdjupet då, och de vände och gick ner strax efter att jag hade köpt dem. Sålde dem för att få loss pengarna, förlorade ca 180 kronor på de affärerna, så det är ju ingenting egentligen, men de pengarna jag fick tillbaka har jag placerat i aktier som jag redan hade. Köpte flera eftersom de hade gått ner idag och det gör ju också att jag får ner snittpriset på dem. 

Handlade fler Nordic Mines och Boliden, och igår så köpte jag fler Hennes&Mauritz.

Nordic Mines tror jag kommer snart, för till sommaren så kommer de att driftsätta guldgruvan i Laiva, och det är en av de största guldfyndigheterna i Norden. Målet är att ha ett positivt kassaflöde från tredje kvartalet nästa år. Spännande!

Tills dess så kommer jag att köpa fler aktier.

 

Tror att det är en bättre affär för mig än att daytrejda.

Av Miljonen - 16 november 2010 13:35


När jag var in och handlade lite på Avanza idag, så upptäckte jag efter att ha läst lite bättre på sidan, att jag kunde se orderdjupet på just den aktien som jag var på väg att köpa. Nu är ju inte jag så säker på att jag fattar hur jag ska använda just den uppgiften, men borde det inte vara så, att när det är fler köpare än säljare så borde priset på aktien vara på väg upp?

Och när det är fler säljare än köpare så borde ju aktien bli billigare?

 

Eller har jag fel?


Hallå, finns det någon som kan reda ut det här åt mig?

Presentation

Mål port.1 till 20131231

IPS-Mål till 20131231

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina Aktier, portfölj 1

Hennes&Mauritz B
Telenor

Mina Fonder, portfölj 1

Avanza Zero

Black Rock World Gold f. eur

Black Rock World Gold f. USD

Didner&Gerge Aktiefond

Simplicity Kina

Aktier, Portfölj - IPS

Billerud
Cloetta B
Hennes&Mauritz B
Modern Times Gruop B
Nordic Mines
Securitas B
TeliaSonera

Fonder, portfölj - IPS

Black Rock World f. Gold EUR
Simplicity Kina
JPM Global Natural Resources A

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards