Alla inlägg den 9 november 2010

Av Miljonen - 9 november 2010 21:18


Jag är ju som de flesta fruntimmer, jag fullkomligt älskar guld och diamanter!

Det här är ju perfekt! I måndags så passerade guldet ett rekordpris, men det fortsätter ändå att stiga, och experter på SEB tror att det kommer att stiga till mitten av 2011. Precis som jag vill! JIPPIEE!!!

Och min riskfond, Black Rock F. Gold, har ju blivit mer värd på en kort tid, så jag kommer att ha kvar den ett tag för att se vad som händer. Det kan ju hända att de har rätt på SEB faktiskt, och isåfall kommer jag att vänta med att sälja till våren. Men som sagt...man måste ju hålla gluggarna öppna.

Minsta tecken på att det ska vända så säljer jag.

Och tar hem vinsten!

Av Miljonen - 9 november 2010 14:34


Portföljen har ökat med ca en tusenlapp sedan jag började att "stöka" om, flytta och ändra! Det är ju kul!

Ser ut så här nu:




Jag köpte en del aktier imorse för pengarna från mina fondförsäljningar, H&M och Lundin Mining, och de har redan gått upp. En av fonderna som jag har kvar, har också ökat ganska mycket, och det är just den fonden som Swedbank inte har flyttat ännu: Black Rock F. Gold.

Jag mejlade dem igår och undrade varför det tar sådan tid att flytta den, men då sade de att det kan ta en till sex veckor att flytta en fond.

???

Jösses. Man kan ju undra varför det tar sådan tid för dem, när det går så fort för andra institut.

Fonden går ju upp, eller ner för den delen, var den än är någonstans så att säga, men det känns ju trevligare att ha allt på ett ställe.

Presentation

Mål port.1 till 20131231

IPS-Mål till 20131231

Fråga mig

0 besvarade frågor

Mina Aktier, portfölj 1

Hennes&Mauritz B
Telenor

Mina Fonder, portfölj 1

Avanza Zero

Black Rock World Gold f. eur

Black Rock World Gold f. USD

Didner&Gerge Aktiefond

Simplicity Kina

Aktier, Portfölj - IPS

Billerud
Cloetta B
Hennes&Mauritz B
Modern Times Gruop B
Nordic Mines
Securitas B
TeliaSonera

Fonder, portfölj - IPS

Black Rock World f. Gold EUR
Simplicity Kina
JPM Global Natural Resources A

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards